Trakya Üniversiteler Birliği (TÜB) ”II.Balkan Tıp Eğitimi Sempozyumu” Gerçekleştirildi. Tarih: 08.12.2023

Trakya Üniversiteler Birliği (TÜB) Balkan Tıp Eğitimi Sempozyumunun ikincisi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Tıp Fakültesi (ÇOMÜTF) ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Sempozyum açılış oturumuna Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü (ÇOMÜ) Prof. Dr. R. Cüneyt ERENOĞLU, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Dinçay KÖKSAL, Kırklareli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ünal ÇAĞLAR, Trakya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Ahmet Hamdi ZAFER, Trakya Üniversiteler Birliği Genel Sekreteri Dr. Mustafa ARAS katılım sağladı.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinden; Dekan Prof. Dr. Muammer KARAAYVAZ, Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Özlem YAYINTAŞ, Prof. Dr. Mustafa EDREMİTLİOĞLU, Eğitim Başkoordinatörü Prof. Dr. Gamze ÇAN’ın yanı sıra Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği (TEGED) Başkanı Prof. Dr. M. Kemal ALİMOĞLU, Trakya Üniversitesi, Tıp Fakültesi Eski Dekanı Prof. Dr. Ahmet Muzaffer DEMİR, tıp eğitimcileri, tıp fakültesi öğrencileri katılım gösterdi.

“Gelecekte Tıp Eğiticisinin Rolleri” temasıyla gerçekleştirilen sempozyum Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Özlem YAYINTAŞ’ın programı açması ile başladı. İlk konuşmayı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muammer KARAAYVAZ gerçekleştirdi. Prof. Dr. KARAAYVAZ; Dünya Tıp Eğitimi Federasyonu tarafından tanımlanan tıp eğitiminin amacını hatırlatarak konuşmasını ‘iyi hekim yetiştirmek’ kavramı odağına” çekti. Dekan konuşmasında; bu tanımın kökenlerini dünya tıp eğitimi tarihinden aldığını, bununla birlikte tıp eğitiminin dinamik bir alan olduğunu, dönemin gerçeklerine göre tıp eğitiminin sürekli günceli yakalamaya çalıştığını belirtti.  Abraham FLEXNER tarafından hazırlanan FLEXNER Raporuna dikkat çeken Prof. Dr. KARAAYVAZ, sempozyumun da teması olan “Gelecekte Tıp Eğiticisi Rolleri” üzerine dikkatle düşünülmesi ve çalışılması gerektiğini vurgulayarak sözlerini tamamladı.

Sempozyumda konuşma yapan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt ERENOĞLU; “2019 yılında ortaya çıkan SarsCov2 virüsünün 2020 yılında kısa bir süre içinde pandemiye dönüştüğünü, bu olayın paradigmalarımızı sarstığı ve değiştirdiğini, eğitiminin de bundan derin biçimde etkilediğini belirtti. Rektör Erenoğlu, farklı disiplinlerin eğitiminin farklı özellikler taşıyabileceğini, tıp eğitiminin de kendine has özellikleri olan, uygulamalı eğitim kısmının olmazsa olmaz olduğu, pandemi döneminde evlerimizden çıkamaz hale gelmemiz ve çevrimiçi ortamlarda eğitimi yürütmemizin tıp eğitimi gibi uygulama eğitiminin çok önemli olduğu alanlarda büyük tehdit oluşturduğunu vurguladı.  Prof. Dr. ERENOĞLU; Türkiye’nin yetişmiş beyinlerinin, yetişmiş insan gücünün olduğunu belirterek, gelecekte yaşanacak pandemilere karşı hazırlıklı olmamız gerektiğini, bu ve benzeri sempozyumlar aracılığıyla ufkumuzu genişletmemizin önemli olduğunun altını çizerek konuşmasını tamamladı.

2. Balkan Tıp Eğitimi Sempozyumunda Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi  Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. A. Hilal BATI “Covid-19 Dönemi Uzaktan Eğitim Deneyimleri” başlıklı sunumunu yaptı. İkinci oturumda Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Burcu TOKUÇ “Teknoloji Çağında Tıp Eğitimi” başlıklı sunumunu yaptı. Tetova Üniversitesinden Asst. Prof. Dr. Driton SELMANİ “Balkan Ülkelerinde Covid-19 dönemi Tıp Eğitimi Deneyimleri” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi.

Sempozyum; TEGED Başkanı Prof. Dr. M. Kemal ALİMOĞLU’nun moderatörlüğünde, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gamze ÇAN, Halk Sağlığı Öğretim Üyesi Coşkun BAKAR, Üroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve Cerrahi Bölüm Başkanı Prof. Dr. T. Murat KOŞAN, Stajyer Doktor Eylül Şenödeyici (Trakya Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dönem 5 Öğrencisi), Stajyer Doktor Doğukan ŞAHİN (Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dönem 5 Öğrencisi) ve Stajyer Doktor Murat SOYLU’nun (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Tıp Fakültesi Dönem 4 Öğrencisi) katılımcı olduğu “Dijitalleşen Dünyada Hekim Yetiştiren Eğiticilerin Sahip Olması Gereken Yetkinlikler” başlıklı panelle son buldu.